Site Loader
Rabac

Istražujemo rabačko zaobalje i plominsku sudbinu

RABAC

Krećemo s rive, hladno je, oblačno, sve pomalo uspavano. Čeznutljivo pogledavamo prema zatvorenim kafićima i restoranima, hoteli sjetno očekuju svoje prve goste koji neće doći tako skoro, otužan prizor.

Po tko zna koji put, pitamo se hoće li uskoro sve ponovno oživjeti?

U daljini je Teleferika, danas samo podsjetnik na vremena kada je tu bila luka za istovar boksita.

Teleferika

Nastavljamo prema ruti dužine 15 km, kružnoj “Stazi bellavista“.

Navigacija nas dovodi na put širine dvosmjerne ceste. Zemljana podloga čeka završne slojeve.

Putem srećemo gospođu koja se vraća prema Rabcu. Ljuta je. 😠 👿

Njen gnjev usmjeren je prema onome tko je dozvolio devastaciju prirode krčenjem šume, a u cilju pretvaranja uskog šumskog puta u dvosmjernu prometnicu.

Danas zemljana podloga, a sad već možda i asfalt 🙁

Svakim kilometrom penjemo se sve više, a iako je oblačno, otvaraju se krasni vidici, Cres ko na dlanu…naziv staze govori sam za sebe.

Dolazimo do prvih kuća, bogato uređenih vila, puno je toga u izgradnji. Stanovnika, naravno, nema. Postaje nam jasno zašto se širi cesta.

Nastavi li se tako, od “bellaviste” ostat će samo “vista” 🙁

Povratak prema Rabcu vodi nas kroz šumski put, nizbrdo. Lokalni stariji mještanin zaseoka na brežuljku kaže da smo za 15 minuta do Rabca, samo naprvo.

Za pretpostaviti je da je njemu nekada u mladosti, trebalo upravo toliko do plaže. Nama, ipak koji minut duže 🙂

Rabac

U Rabcu čistimo cipele od blata i nakon okrijepe, šećemo duž šetnice do hotelskog kompleksa Maslinica koji se sastoji od tri (pre)velika hotela, mastodonta za masovni turizam.

Nigdje nikoga, tisuće kvadrata prazne turističke infrastrukture koja čeka povratak ljubitelja kupanja u bazeninima smještenim tik do mora.

PLOMIN

Zastajemo na ulasku u stari grad. Pizzeria Burra nudi kavu “2 go” koju guštamo srk po srk.

Prilazi nam gospodin, ukazuje na opasnost od spoticanja i klizanja s drvenog podesta nezgodne kosine, te nam daruje dvije naranče. 🍑 🍑

Blagoslovljene su sigurno jer darivatelj je, shvatismo to naknadno, lokalni župnik 🙂

Ulazimo u stari grad i oprezno hodamo uskim uličicama. Lijepi je ovo komadić mozaika zbog kojeg Istra jest Terra magica.

Ne možemo pobjeći od dimnjaka termoelektrane, no okrenemo li mu leđa, snažno nas zapuhuje magija povijesti Plomina.

Crkva Sv. Jurja djelomično je obnovljena, plominske zidine također.

Tu je i skromni dječji park, nekoliko obnovljenih kuća. Sve to ulijeva nadu da će i ostale građevine starog grada dobiti nove prilike za život.

termolelektrana Plomin
luka Plomin

Vozeći se prema Rijeci ne možemo proći, a da ne zastanemo na parkiralištu “panorama”, nekada motel Plomin, danas hotel Flanona.

Panorama je lijepa, no jumbo plakat mami nas da se spustimo do Villa Paradiso što i činimo.

Seoce Šimuni udomiti će za hrvatsko priobalje uobičajene vile s bazenima suvremenog dizajna. Sudeći po vizualizaciji na plakatu, viđali smo i ružnije…

Do destinacije je trebalo manje od sat vremena

Zaključak i preporuke

MiBand_19122020

Jedna od laganijih šetnji. Pogodna za svako doba godine.

Plomin_karte

Težina

Zanimljivosti

Hrana i noćenje

Nada Jurić

A.D. 2020. i 2021. Na našim izletima obišli smo dobar…

Kalendar putovanja

prosinac 2020
PUSČPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Zašto? Putovati se mora – a mi se volimo družiti…